Linux İşletim Sistemi Nedir ?


Linux İşletim Sistemi Nedir ?

Linux, bilgisayarlardan sunuculara ve cep telefonlarına kadar her şeyin temelini oluşturan en yaygın                                                  kullanılan işletim sistemlerinden biridir.
 Aslında, Linux 90'lı yıllardan beri var ve dünya çapında ve akla gelebilecek her uygulamada ve                                                                           alanda kullanılıyor.

                                                                                

Bazı insanlar Linux'u gerçekten iyi tanıyor ve Linux'un buzdolabından TV'nize kadar her şeyi çalıştırdığını da biliyorlar. Aslında Linux internetin çoğunu destekleyen şeydir ve birçok bilimsel buluş, her şeyi gerçekleştiren bilgisayar işletim sistemi olarak teşekkür etmek için Linux'a sahiptir.

Ancak genel halk, Linux on yıllardır güvenilir, güvenli işletim sistemi görevleri sunmasına rağmen, Linux kelimesine aşina olanların hepsi değildir. Linux işletim sistemlerinin neyle ilgili olduğunu merak ediyor musunuz? Öğrenmek için okumaya devam edin.

Linux İşletim Sistemi: kısa bir giriş !

Öncelikle bir bilgisayar işletim sisteminin veya işletim sisteminin ne olduğunu anlamanız gerekir. İşletim sistemi, donanımı fiziksel bir bilgisayarda yöneten bilgisayar kodudur. Yazılımınız ve donanımınız arasında bir katman olarak bulunur. Yazılım yazan çoğu kişi, bir düzenleyicideki bir CPU'ya nasıl hitap edileceğini veya bir grafik kartıyla nasıl iletişim kurulacağını bilmek istemez. Linux ya da Windows gibi bir işletim sistemi aracı olarak hareket eder.

Her işletim sistemi bileşen parçalarına sahiptir ve Linux işletim sistemi ayrıca aşağıdaki bileşen parçalarına sahiptir:

Bootloader. Bilgisayarınız, önyükleme adı verilen bir başlatma sırasından geçmelidir. Bu önyükleme işlemi rehberliğe ihtiyaç duyar ve işletim sisteminiz önyükleme işlemi boyunca kontrol altında olan yazılımdır. Bilgisayarınızı başlattığınızda, işletim sisteminiz için önyükleyici işlemi başlatır.
OS Çekirdeği. Çekirdeği, işletim sisteminin CPU'ya, belleğe ve herhangi bir çevresel cihaza kontrol eden kısım olduğu için bilgisayar donanımınıza en yakın olan kısım olarak çağırabilirsiniz. İşletim sisteminizin çalıştığı “en düşük” seviyedir.
Arkaplan hizmetleri. Linux'ta “daemon” olarak adlandırılan bu küçük uygulamalar, zamanlama, yazdırma ve multimedya gibi önemli işlevlerin doğru şekilde çalışmasını sağlamak için arka planda hizmetçi görevi görür. Bilgisayarı başlattıktan sonra veya bilgisayarınıza giriş yaptıktan sonra yüklenirler.
İşletim Sistemi Kabuğu. İşletim sistemimize ne yapacağımızı söyleyebilmeniz gerekir ve bu, kabuğun amacıdır. Komut satırı olarak da bilinir, işletim sisteminize metin kullanma talimatını veren bir tesistir. Ancak bugünlerde çok az kişi komut satırı kodunu biliyor ve bir zamanlar insanları Linux kullanmaya zorluyordu. Bu değişti, çünkü modern bir Linux dağıtımı tıpkı Windows gibi bir masaüstü kabuğu kullanacak.

Grafik sunucusu Bu, bilgisayar monitörünüzdeki görüntüleri ve şekilleri veren grafiksel bir alt sistem sağlar. Linux, “X” veya “X-server” olarak adlandırılan grafiksel bir sunucu kullanır.
Masaüstü ortamı Grafik sunucuyla doğrudan etkileşim kuramazsınız. Bunun yerine, sunucuyu çalıştırabilecek bir yazılıma ihtiyacınız var. Buna Linux'ta masaüstü ortamı denir ve KDE, Unity ve Tarçın gibi birçok seçenek vardır. Bir masaüstü ortamı genellikle dosya ve web tarayıcıları ile birkaç oyun da dahil olmak üzere birçok uygulama ile birlikte gelir.
Uygulamaları. Açıkçası, Linux işletim sisteminizle birlikte gelen veya kurmayı seçtiğiniz masaüstü ortamı her uygulama ihtiyacını karşılayamaz, çok fazla var. Ancak bireysel uygulamalar Linux için binlerce Windows'ta ve Apple X’in binlerce uygulamasında olduğu gibi olabilir. Çoğu Linux dağıtımında, uygulamaları bulmanıza ve yüklemenize yardımcı olan uygulama mağazaları vardır, örneğin Ubuntu ile birlikte gelen Ubuntu Yazılımı.
Ubuntu’nun uygulama deposu olan Ubuntu yazılım merkezinin, kullanımı ücretsiz ve kullanımı ücretli olan Linux uygulamalarını aramak için harika bir yer olduğunu belirtmekte fayda var.

Neden Linux yazılımı kullanmalı

Çoğumuzun kullandığı masaüstü işletim sistemleri genellikle bilgisayarlarımızla paketlenmiştir ve işletim sistemlerini neden değiştirmemiz gerektiğini nadiren sorguluyoruz. Çok az insan yeni bir işletim sistemi öğrenmeye ilgi duyuyor ve nadiren Linux'un ne olduğunu soruyor, çünkü mevcut işletim sistemlerinin işi iyi yaptığını hissediyorlar.

Bununla birlikte, virüsler ve sıklıkla işletim sistemi çökmeleri gibi kötü amaçlı yazılımlar ve bunun sonucunda oluşan masraflı onarımlar da dahil olmak üzere yaygın işletim sistemi sorunlarıyla mücadele sürecinde ne kadar zaman kaybolduğu her zaman açık değildir. Çoğu işletim sisteminin de bir lisans ücreti aldığını unutmayın.

Belki de mevcut işletim sistemi seçiminiz aslında işi iyi yapmıyordur. Bir işletim sistemi için ödeme yapmaktan bıktıysanız ve mevcut işletim sisteminizde yapmanız gereken sık sık pahalı bakımdan nefret ediyorsanız, sadece Linux ve bunun daha iyi ve ücretsiz bir alternatif sunup sunmadığını düşünmek isteyebilirsiniz. Linux'u denemek için hiçbir ücret alınmaz ve birçok kişi Linux'u bir masaüstü bilgisayar için en güvenilir işletim sistemi olarak görür.

Maliyetler: Linux yazılımını kullanarak tasarruf edebilirsiniz !

Linux'un açık kaynaklı, işbirliğine dayalı doğası nedeniyle, Linux'u denemek için hiçbir ücret alınmaz. İşletim sistemini ücretsiz olarak sınırsız sayıda bilgisayara kurabilirsiniz, lisansa hiçbir ücret ödemeden

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En Kullanışlı 10 Oyun Motoru !

Hangisini Seçmeliyim VPS mi VDS mi ?

Programlamayı Ücretsiz Öğrenmek İçin En İyi 8 Web Sitesi !